טיפול זוגי

טיפול זוגי

טיפול זוגי הוא טיפול שבו מטפל מורשה בעל ניסיון קליני בעבודה עם זוגות, לרוב מטפל מורשה נישואין ומשפחה (LMFT), מסייע לאנשים המעורבים בקשר רומנטי לקבל תובנות לגבי מערכת היחסים ביניהם, לפתור קונפליקטים ולשפר את מערכת היחסים תוך שימוש במגוון סוגים של התערבויות טיפוליות. הטיפול הוא בקשר עצמו, ולא בכל אדם בנפרד.

לרוב מוגדרות בבירור מטרות הטיפול, וההתערבות ממוקדת פתרון ומוכוונות שינוי, כבר בשלב מוקדם בטיפול.

מחקרים מראים שרוב הזוגות המגיעים לטיפול זוגי חשים שהם קיבלו את העזרה הדרושה להם והם בעלי כלים  יעילים יותר להתמודדות עם קונפליקטים.

איך כדאי למצוא מטפל?

 זה עשוי להיות החלק הקשה ביותר.  התכוננו להקדיש זמן ולראות לפחות כמה אנשים שונים.  עוד לפני תחילת החיפוש, דברו עם בן הזוג על איזו אווירה הם מחפשים, וגורמים אחרים שעשויים להיות חשובים לשניכם, לגבי סוג הטיפול או המטפל עצמו.

מה אם אחד מכם לא מעוניין בטיפול?

לעיתים קרובות, אדם אחד בקשר רוצה ללכת לטיפול יותר מאשר השני. במקרה  זה מאוד חשוב שהוא ייתן לבן הזוג שלו לדעת כמה הם מעריכים את נכונותו ללכת. הוא צריך גם להבהיר שזו הזדמנות לבן הזוג להביע את דעתו ולתאר איך הוא מרגיש. לאחר ההסכמה להגיע לייעוץ,  מטפל טוב יידע לעזור ולמשוך את הצד הפחות מעוניין להשתתף ולהיות מעורב ופעיל במהלך הטיפול.

למה לצפות בטיפול?

בדרך כלל, מפגש הטיפול הזוגי הראשון מתחיל בכמה שאלות ראיון סטנדרטיות לגבי ההיסטוריה של מערכת היחסים, כמו גם צלילה עמוקה לתוך משפחת המוצא, הערכים והרקע התרבותי של כל אחד מבני הזוג.  המטפל או יועץ הנישואין עשויים גם להשתמש בפגישות הראשוניות להתערבות במשבר במידת הצורך.

לאחר מכן המטפל הזוגי יסייע לבני הזוג בזיהוי הנושא שיעמוד במוקד הטיפול, קביעת מטרות טיפול ותכנון מבנה טיפול לכל פגישת ייעוץ.

במהלך הטיפול, המטפל יעזור לבני הזוג לקבל תובנות לגבי הדינמיקה שיוצרת את הבעיה וינחה את שני בני הזוג להבין את תפקידיהם באינטראקציות הלא מתפקדות.  תובנות אלו יעזרו להם לשנות את האופן שבו הם תופסים את מערכת היחסים ואחד את השני.

במדיבוק ניתן למצוא מטפלים המתחמחים בטיפול זוגי, אשר יוכלו לסייע ולטפל בכם בצורה מקצועית.

2024 MedicBook
כל הזכויות שמורות

Powered by Xtramile

אתר זה נבנה בשביל לעזור למשתמשים למצוא את המטפל והטיפול המתאים והטוב ביותר עבורם. האתר מכיל מידע רב על מטפלים, מאמרים, ועוד. התוכן באתר זה מסופק ע״י המטפלים שהינם צדדים שלישיים, המידע באחריותם בלבד, וניתן לשינוי ללא התראה מוקדמת. המידע באתר זה אינו מהווה עצה רפואית או תחליף לייעוץ רפואי. הגלישה באתר ושימוש בכל תוכן או מידע מתוכו באחריות הגולש בלבד.